Google Analtytics

19 Ağustos 2009 Çarşamba

Ich bin ein Berliner.. (2)

BERLİN'DE BİR PAZAR...

Berlin'de pazar günü 'ne uyandık. Hava birgün öncesine göre oldukça sıcak. Bugün hedefimiz mağazaları dolaşmak vs olamayacağına göre kahvaltımızı değişik bir bölgede edip sonrasında şu meşhur Berlin duvarını görmeye adıyoruz kendimizi. Timeout 'tan aldığımız tüyolara göre kahvaltımızı Volkspark Friedrichshain 'deki "Schoenbrunn" de etmeyi düşünüyoruz.
Parkın içine kadar olan yolu uzattıkça uzatarak saat 11 gibi istediğimiz bölgeye varıyoruz. Restaurant'ın dış kısmı oldukça kalabalık. 15 dakika kadar bekledikten sonra hayalimizdeki pazar kahvaltısına kavuşuyoruz. Ufak porsiyonlar halinde gelen alman wurst'undan nutella'ya ve değişik çeşitlerde peynirlerden oluşan kahvaltımızı edip bitmek bilmeyen yürüyüşümüze devam ediyoruz.
Mitte'nin dışındaki Berlin pek parlak değil. Büyük siteler ve rezidanslardan oluşuyor. Kısaca onların arasından yürüyerek bir yerlere varmak pek tekdüze.
Danziger Straße 'den devam ederek, Bernauer Straße üzerindeki duvarımıza güneşin sıcaklığı maksimumdayken varıyoruz. Berlin duvarı dedikleri şey şöyle bir 50 metre kadar kalmış. Berlin Duvarı anıtı falan olmasa anlam
ayacağız..Etrafındaki binalarda o dönemden kalma kurşun izleri var.Duvar o zaman doğu ile Batı Berlin'i ayırırken bazı evleri de bahçelerinden ayırmış ya da ortalarından geçmiş. Bazı binalarında balkonundan baktığınızda doğu Berlin 'i görürken aslında Batı'dasınız. Yani çok kısa mesafelerin yarattığı uzaklıklar insanı şaşırtıyor.
Duvarın üstünde almanca "Berlin duvarı anıtı,
şehirin 13 Ağustos 1961'den 9 Kasım 1989'a kadar bölünmesi ve komünist faşist iktidarın kurbanları anısına.
Almanya Federal Cumhuriyeti ve Berlin tarafından inşa edilmiştir." yazıyor. (Çeviri için Duygu Şimşek'e teşekkürler :) )
Berlin Duvarı Anıtı'nı biraz dolaştıktan sonra, Mitte'ye trenle dönüş yapıyoruz. Bu kez hedefimiz "Check Point Charlie" 'ye ulaşmak.
1961'den sonra turistlerin,diplomatların ya da askeri personelin doğu Berlin'e girişi belirli kontrol noktalarından yapılıyormuş.Berlin'deki diğer 2 girişin isimleri alfabetik olarak "Alpha"ve "Bravo" olunca, üçüncü Friedrichstraße üzerindeki girişin ismi "Charlie" olmuş.
Buradaki kontrol işlevi 1990'da kaldırılmış ama anısına sadık kalınarak ordaki kontrol kulübesi hala duruyor. Hatta başına birde asker dikmişler elindeki su tüfeğiyle geleni geçeni ıslatıyor.:)
Sağda soldaki bütün binaların altında Türk satıcılar o zamanın asker kostümlerini 5 euro'dan kiralayarak fotoğraf çekilmesine izin veriyorlar. Bizde gülmekten kırılarak bu parayı gözden çıkarıyoruz ve özellikle ortaya saçma sapan resimler çıkıyor :)

Hemen akşam oluveriyor. Odamıza dönüp yemek için hazırlanıoruz. Bu akşamki yemek yerimiz Alte schönhauserstraße deki "Monsieur Vuong" . Monsieur Vuong'un ünü o kadar artmış ki kalabalık sokaklara taşmış . Zaten Berlin'le ilgili neredeyse her dergide bu mütevazi ve günlük mekan anlatıla anlatıla bitirilemiyor. Vietnam yemekleri yiyerek midemiz bayram etsin istiyoruz ki gerçekten öyle oluyor. Monsieur Vuong bizden yüksek puan alıyor !!
25 euro'yu geçirmeden doyuran yemeğimizi yiyip mitte'de birer bira içtikten sonra otelimize geri dönmek istiyoruz. Geri dönerken aşırı bir yağmur bastırıyor, küçük şemsiyemizin altına sıkışıp dinmesini bekliyoruz ama her yerimiz ıslanıyor.Şapada şupada yürüyüp artık ıslanmayı göze alıp otelimize vararak geceyi bitiriyoruz :)